AKTUÁLIS


Sok a kérdés, kevés a válasz

Természetesen a "Bormarketing Ügyről" van szó, lassan így, nagy betűvel. Átláthatatlan, megmagyarázhatatlan döntések folyamatáról, értetlenkedő és lassan feszültté váló termelőkről, mintegy leképezve a nagy magyar valóságot.


Most péntekre hirdette meg a Magyar Bormarketing Non-profit Kft. (MBM Kft.) helyébe lépő, új társaság, a Közösségi Bormarketing Kft. bemutatkozó sajtótájékoztatóját.

Eddig csak susmogást lehetett hallani, arról, hogy sokan elégedetlenkednek a kialakult helyzettel, de csak kevés dolog került nyilvánosságra. Eddig. Most azonban változott a helyzet.

Íme a borászok kiáltványa a tegnapi napról :

Alulírott magyar borászok a következő kiáltványt fogalmazzuk meg a Nemzeti Bormarketing Programot folytatni szándékozó Közösségi Bormarketing Kft. tevékenységének megindulásával kapcsolatban:

1. Az aláírók nem értik, hogy a Nemzeti Bormarketing Programot korábban koordináló, a magyar borászatok és borászati szervezetek által támogatott Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. működését ki és milyen szándékkal lehetetlenítette el.

2. Az új szervezetet úgy választották ki, hogy az FVM miniszter döntés előkészítő szervezeteként funkcionáló Bormarketing Bizottság annak szakmai pályázatát alkalmatlannak minősítette. Éppen ezért az aláírók semmilyen szakmai közösséget nem vállalnak az újonnan kiválasztott, magát Közösségi Bormarketing Kft.-nek nevező szervezettel. Egyúttal követeljük, hogy a Bormarketing Bizottság személyi összetétele a helyzet tisztázásáig ne változzon.

3. Az alulírott szervezetek és borászatok semmilyen tájékoztatást nem kaptak és nem kapnak a már általuk befizetett forgalomba hozatali járulékok felhasználásáról. Felszólítjuk a kormányzatot, hogy a befolyt összegekről hitelt érdemlő elszámolást készítsen.

4. Felszólítjuk a Közösségi Bormarketing Kft.-t, az AMC-t és a kormányzatot, hogy a helyzet tisztázásáig hirdessen moratóriumot új bormarketing pályázatok kiírására.

Bacsó András, Baráth Sándor, Berecz Stephanie, Bock József, Bodó Judit, Bott Frigyes, Bukolyi László, Bussay László, Demeter Zoltán, ifj. Figula Mihály, ifj. Gál Tibor, Gere Attila, Györgykovács Imre, Heimann Zoltán, Homonna Attila, Ipacs Szabó István, Jásdi István, Karner Gábor, Kaló Imre, Kiss Gábor, Laposa József, Légli Ottó, Liptai Zsolt, Dr. Lőrincz György, Matolcsy Sára, Mészáros László, Molnár Péter, Dr. Pók Tamás, Szentesi József, Takács Lajos, Takler Ferenc, Tarnóczi Zoltán, Tiffán Zsolt, Vida Péter

Pannon Bormíves Céh, Vindependent Független Szőlész Borász Szövetség, Vinum Praemium Alapítvány


© BORIGO Online Bormagazin


« Vissza az előző oldalra

BORIGO ONLINE - Minden jog fenntartva 2021
AKTUÁLIS


Sok a kérdés, kevés a válasz

Természetesen a "Bormarketing Ügyről" van szó, lassan így, nagy betűvel. Átláthatatlan, megmagyarázhatatlan döntések folyamatáról, értetlenkedő és lassan feszültté váló termelőkről, mintegy leképezve a nagy magyar valóságot.


Most péntekre hirdette meg a Magyar Bormarketing Non-profit Kft. (MBM Kft.) helyébe lépő, új társaság, a Közösségi Bormarketing Kft. bemutatkozó sajtótájékoztatóját.

Eddig csak susmogást lehetett hallani, arról, hogy sokan elégedetlenkednek a kialakult helyzettel, de csak kevés dolog került nyilvánosságra. Eddig. Most azonban változott a helyzet.

Íme a borászok kiáltványa a tegnapi napról :

Alulírott magyar borászok a következő kiáltványt fogalmazzuk meg a Nemzeti Bormarketing Programot folytatni szándékozó Közösségi Bormarketing Kft. tevékenységének megindulásával kapcsolatban:

1. Az aláírók nem értik, hogy a Nemzeti Bormarketing Programot korábban koordináló, a magyar borászatok és borászati szervezetek által támogatott Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. működését ki és milyen szándékkal lehetetlenítette el.

2. Az új szervezetet úgy választották ki, hogy az FVM miniszter döntés előkészítő szervezeteként funkcionáló Bormarketing Bizottság annak szakmai pályázatát alkalmatlannak minősítette. Éppen ezért az aláírók semmilyen szakmai közösséget nem vállalnak az újonnan kiválasztott, magát Közösségi Bormarketing Kft.-nek nevező szervezettel. Egyúttal követeljük, hogy a Bormarketing Bizottság személyi összetétele a helyzet tisztázásáig ne változzon.

3. Az alulírott szervezetek és borászatok semmilyen tájékoztatást nem kaptak és nem kapnak a már általuk befizetett forgalomba hozatali járulékok felhasználásáról. Felszólítjuk a kormányzatot, hogy a befolyt összegekről hitelt érdemlő elszámolást készítsen.

4. Felszólítjuk a Közösségi Bormarketing Kft.-t, az AMC-t és a kormányzatot, hogy a helyzet tisztázásáig hirdessen moratóriumot új bormarketing pályázatok kiírására.

Bacsó András, Baráth Sándor, Berecz Stephanie, Bock József, Bodó Judit, Bott Frigyes, Bukolyi László, Bussay László, Demeter Zoltán, ifj. Figula Mihály, ifj. Gál Tibor, Gere Attila, Györgykovács Imre, Heimann Zoltán, Homonna Attila, Ipacs Szabó István, Jásdi István, Karner Gábor, Kaló Imre, Kiss Gábor, Laposa József, Légli Ottó, Liptai Zsolt, Dr. Lőrincz György, Matolcsy Sára, Mészáros László, Molnár Péter, Dr. Pók Tamás, Szentesi József, Takács Lajos, Takler Ferenc, Tarnóczi Zoltán, Tiffán Zsolt, Vida Péter

Pannon Bormíves Céh, Vindependent Független Szőlész Borász Szövetség, Vinum Praemium Alapítvány


© BORIGO Online Bormagazin


« Vissza az előző oldalra